Kai staiga prarandi keliavimo galimybes ir negali gyvai naujiems potencialiems klientams pristatyti savo produktų ar paslaugų, kai dalis veiklų tiesiog sustoja arba kardinaliai keičiasi jų sąlygos, gali nuleisti rankas arba susivoki, kad tai tinkamas laikas operatyviai diversifikuoti veiklą ir plėsti paslaugų spektrą. Kompleksinių sprendimų įmonės vadovas Redžinaldas Mickus pasakoja, kad kaip tik tuomet, kai daugiau laiko teko sėdėti namuose, nekilo minčių pasiduoti, o kaip tik suko galvą, ką daryti toliau. Taip gimė mintis pradėti naujo produkto gamybą.
Nuo transportavimo paslaugų iki savo produktų sukūrimo
„Rim Logistika“ įsteigta prieš kiek daugiau nei 8 metus. Kaip pasakoja Redžinaldas Mickus, iš pradžių įmonė teikė tik transportavimo paslaugas bei nedideles konsultacijas. Palaipsniui veikla plėtojosi ir buvo pereita prie didesnių logistikos projektų, tokių kaip tarptautinių pervežimų organizavimas bei vienos lietuviškos transporto įmonės įdarbinimas danų kompanijoje.
„Su laiku pamatėme naujas galimybes, atsirado palankių sąlygų teikti ne tik pervežimo paslaugas, bet ir dirbti su pačiais produktais. Taip pradėjome prekiauti kai kuriomis žaliavomis, tokiomis kaip karbamidas, stabdžių skystis. Po truputėlį atsirandant patirčiai dirbant su produktais, perprantant jų savybes, stipriąsias puses, kuo jie geresni už analogiškus produktus rinkoje, atėjo supratimas, kad laikas kažką ir savo sukurti“, – sako R. Mickus.
Jis pasakoja, kad įmonė prieš kelis metus, kaip tik prieš pandemiją, pradėjo dirbi su viena stambia Kinijos gamybos įmone – pavyko tapti jų išskirtiniais atstovais Europoje.
„Be žaliavų jie taip pat gamina daug kitokių naudingų bei įdomių produktų. Ėmėmės prekiauti jų naftos produktus sugeriančiais sugertukais ir žarnomis. Puikiai žinojome šių produktų praktinę vertę, nes praeityje teko daug darbuotis su skystais naftos produktais, o šie, kaip žinia, turi „lakią” savybę išsilieti ir tokio produkto taip paprastai nesurinksi kaip išbyrėjusių dėžučių ar cukraus. Tam reikalingos sugeriančios priemonės ir būtent tokias priemones pradėjome siūlyti rinkai jau su savo nauju prekės ženklu „ARM TECHNOLOGY“.
Kiek vėliau pradėjome prekiauti dar viena minėto Kinijos gamintojo žaliava – super absorbuojančiais polimerais (SAP), kurie plačiai naudojami ten, kur reikia sugerti vandenį, pavyzdžiui, sauskelnėse, palutėse ir kituose produktuose.
„Mums šis produktas pasirodė itin įdomus ir pradėjome galvoti, kaip jį galima būtų dar kitaip panaudoti, turint galvoje puikias sugėrimo savybes“, – sako R. Mickus.
Karantinas paskatino dar drąsiau imtis naujų idėjų
„Žinote, kai sėdi namie, atsiranda daugiau laiko apmąstymams, pagalvojimams, kaip esamą veiklą plėtoti, kai negali keliauti, aktyviai pardavinėti paslaugų, nes tai, ką mes darome, yra kompleksinis paketas ir jo naudą išaiškinti reikalingas gyvas kontaktas. Su karantino apribojimais ne tik praradome keliavimo ir gyvo bendravimo naujų klientų paieškų galimybes, bet ir esamos veiklos kuriam laikui buvo apmirusios arba kardinaliai keitėsi jų sąlygos“, – pasakoja pašnekovas.
Verslininkas sako, kad susiklosčius tokioms aplinkybėms jis iš karto pradėjo galvoti, jog dabar kaip niekad būtina plėsti paslaugų ir produktų portfelį, diversifikuoti veiklą, kad ji būtų mažiau priklausoma nuo regioninių, sezoninių ir kitokių svyravimų. Taip gimė mintis gaminti savo pačių sukurtus vandens sugertukus“, – naujo produkto atsiradimo istorija dalinasi verslininkas ir papildo, kad šiuo metu produktų prototipas jau sukurtas. Rudenį planuojama pradėti gamybą ir prekybą.
R. Mickus įsitikinęs, kad poreikis tokiam produktui šiuo metu rinkoje tikrai didelis: „Europa – žalias, vandeningas žemynas, čia daug lyja, o po žiemos neretai užplūsta potvyniai. Taigi ten, kur daug vandens, visada atsiras dėl to sukeltų problemų ir mūsų vandens sugertukai puikiai pasitarnaus kaip prevencinės priemonės.“
Be verslo paskolos neišsisuktų
Kaip pasakoja įmonės vadovas, visiems produkto kūrimo tyrimams, paieškoms ir bandymams buvo ir tebėra neišvengiamai reikalingi papildomi pinigai.
„Visi šie pabandymai kol kas tik valgo mūsų pinigus, jų negeneruoja. Dėl to pradėjome ieškoti papildomo finansavimo galimybių. Kreipėmės į sutelktinio finansavimo platformą „Finbee Verslui“, kad su jų pagalba galėtume šią veiklą finansuoti. Paskolos sulaukėme iškart. Tikimės, kad rudenį paleidus gamybą, įdiegus internetinę prekybą, jau kitąmet galima bus tikėtis ir pirmos grąžos“, – komentuoja pašnekovas, pasinaudojęs dar vis galiojančia lengvatine valstybės verslo paskola pagal „Avietės“ programą.
R. Mickus pripažįsta, kad pandeminis laikas jiems tebelieka nemenkas iššūkis.
„Plėtojant naujus produktus visada vertini galimą jų paklausą, reikalingumą rinkoje. Iki pandemijos, tiksliau, iki jos iššauktų neigiamų pasekmių, ypač keliavimo sustabdymo, lankėmės įvairiose parodose, bendravome su potencialiais klientais, užsakovais. Visgi gyvas bendravimas – veiksmingiausias būdas pristatyti naujoves, aptarti jų išskirtinumus, išgirsti atsiliepimus iš potencialių užsakovų. Kai kelionės nutrūko, teko ieškoti naujų būdų pristatyti savo žinutę rinkai.
Išties nemenkas iššūkis per ekraną įtikinti klausytoją, kad turi iš tiesų kažką naudingo ir įdomaus. Bet su laiku atradome ir išgryninome savo pardavimo metodiką. Labai laukiame, kada ir vėl bus galima laisvai keliauti. Net neabejoju, kad įgyta patirtis per pandeminius suvaržymus mums pasitarnaus tolesniuose pardavimuose ir produktų pristatymuose“, – sako verslininkas.
Jis priduria, kad dabar aišku viena – mažinti tempų tikrai nėra kada, o artimiausiuose planuose – nauji produktai, kurių projektiniai vertinimai jau vyksta.
Daugiau kviečiame skaityti „Verslo žinių“ straipsnyje.