Pernai šeimų susibūrimus, o kartu ir gausias kalėdines dovanas bei staigmenas vaikams nusinešus pandemijai, šiemet, panašu, pavyks susigrąžinti su kaupu. Kalėdų Senelio vizitus pas vaikus organizuojantys atstovai neslepia: šiais metais, palyginus su priešpandeminiu laikotarpiu, net ir ūgtelėjus paslaugų kainoms, tėvai taupyti nelinkę. Atvirkščiai, užsakymų padaugėjo. Didesnes tėvų išlaidas šventėms fiksuoja ir finansuotojai – šis gruodis išsiskiria kur kas didesniu gyventojų, turinčių vaikų, finansavimu.
Kalėdų Seneliai dirba nuo ryto iki vakaro
Kalėdų Senio vizitus pas vaikus organizuojantis, klasikinio šokio mokytojas Donatas Bakėjus pasakoja, kad šiemet tėvelių, užsakančių savo atžaloms pramogą – Kalėdų Senio apsilankymą namuose, lyginant su užpernai, išaugo maždaug 50 procentų.
„Su pernai nelyginu, nes, kaip žinia, gyvenome karantino sąlygomis, tačiau lyginant su priešpandeminiu laikotarpiu, šiemet stebime užsakymų bumą. Manau, tėveliai pasiryžę organizuoti vaikams daugiau staigmenų dar ir dėl to, kad darželiuose, mokyklose vis dar gerokai apriboti renginiai, tad tėvai stengiasi daugiau šventinės nuotaikos įnešti į namus“, – įžvalgomis dalinasi D. Bakėjus.
Pašnekovas pasakoja, kad pirmieji Kalėdų Senelio vizitai pas vaikus šiais metais prasidėjo dar gruodžio pirmomis dienomis ir tęsiasi iki šiol. „Prieš Kalėdas vidutiniškai aplankau penkias šeimas ar bendruomenes, o Kalėdų dieną turiu darbo nuo 7 ryto iki pat vakaro”, – sako D. Bakėjus ir priduria, kad šiemet stebi dar vieną tendenciją – Kalėdų Senelio apsilankymą namuose tėvai užsako ne tik Kalėdų rytą, bet ir gerokai prieš Kalėdas. To ankstesniais metais nebuvo.
Pastarajai tendencijai pritaria ir kalėdinių renginių paslaugas teikiančios agentūros „Kalėdų agentūra“ projektų vadovė Loreta Baranovska. „Jei anksčiau žmonės Kalėdų Senelio vizitus paprastai užsakydavo gruodžio 24-26 dienoms, šiais metais – jau nuo gruodžio pradžios. Taip pat padaugėjo bendrų šeimų užsakymų – tėvai buriasi į mažas bendruomenes ir užsako Kalėdų Senelio vizitus ar online renginius savo vaikams“, – šių metų tendencijomis dalinasi L. Baranovska.
Anot pašnekovės, pernai įmonės pasiūlytas nuotolinio renginio – kalėdinio sveikinimo ar spektaklio formatas išlieka paklausus ir šiuo metu. „Šį gruodį maždaug 70 proc. užsakymų – gyviems Kalėdų senio vizitams, 30 proc. – online formatu“, – pasakoja L. Baranovska.
D. Bakėjus sako, kad šeimos Kalėdų Senelio apsilankymui ir dovanų įteikimui skiria nuo 100 iki 500 eurų, priklausomai nuo norimų paslaugų.
L. Baranovska pastebi, kad šiemet, lyginant su užpernai, dėl išaugusių kaštų – personažų kostiumų priežiūros, kitų susijusių paslaugų, profesionalių aktorių atlyginimų – paslaugos brango bene trečdaliu, bet nepaisant išaugusios kainos, užsakymų tikrai nesumažėjo.
Šių metų gruodį tėvai skolinasi aktyviau
Tai, jog tėvai šiemet daugiau investuoja į kalėdinę šventę vaikams, patvirtina ir tarpusavio skolinimo platformos „Finbee“ vadovas Darius Noreika, sakydamas, kad šį gruodį kur kas dažniau imama vartojimo paskola: aktyviau skolinasi žmonės, turintys vaikų. Anot jo, daugiau nei pusė visų gruodžio vartojimo paskolų išduota žmonėms, turintiems vaikų. O per kitus 2021 m. mėnesius tėvams, turintiems vaikų, buvo išduota vidutiniškai 40 proc. paskolų. Pernai buvo priešingai, būtent gruodį aktyviau skolinasi žmonės, neturintys vaikų. 2020 m. sausį-lapkritį gyventojams, neturintiems vaikų, išduota vidutiniškai 45 proc. paskolų, o gruodį – 38 proc.
„Tokia statistika rodo dvi tendencijas. Viena – šiemet pagaliau, panašu, laukia Kalėdos su gyvais šeimų susitikimais, gausesnėmis dovanomis ar pramogomis. Kita – tėveliai iš anksto rūpinasi šeimos biudžetu. Papildomas finansavimas dabar leis išvengti didelio biudžeto deficito, kuris neretai ateina startavus naujiems metams po to, kai gruodį išleidžiamos kur kas didesnės sumos nei įprastai“, – komentuoja D. Noreika.