Pirminio verslo sumanymo pokyčiai jam net neįpusėjus, o po kelerių metų vėl grįžimas prie to, ko norėjosi labiausiai. Tik šįkart – kur kas stipriau, užtikrinčiau ir su labai didelėmis ambicijomis.
Sigitas Jurčys, Biržų „Šokolado gama“ direktorius, pasakoja, kad jo verslo istorija prasidėjo dar 2014-aisiais, kai grįžo iš Norvegijos ir nusprendė atidaryti šokolado kavinę gimtuosiuose Biržuose, nes kaip tik vienas iš jo darbų užsienyje buvo šokolado gamykloje.
Pandemija perkėlė šokolado verslą į kitą lygį
„Tuo metu planavome turėti tik mažą šokoladainę-kavinukę, susikurti sau darbo vietas ir gaminti šokoladukus biržiečiams ir Biržų svečiams. Deja, rinka šiek tiek pakoregavo mūsų norus. Kaip sakoma, gali daryti, kas patinka, arba kas apsimoka. Gana greitai supratome, kad biržiečiams dar anksti tokio tipo kavinukė, labiau jautėme poreikį cepelinams, ne šokoladui. Tad jau kitą vasarą įdarbinome virėją ir padavėją. Taip iš šokoladainės virtom maistą gaminančia kavine“, – prisimena S. Jurčys.
Jis pasakoja, kad iki COVID-19 pandemijos sėkmingai augo, plėtė kavinę, tačiau pasaulį paralyžiavus pandemijai buvo privesti sustoti.
„Buvo du pasirinkimai – bankrotas arba kažką darom. Dalis šokolado įrangos ir priemonių vis dar gulėjo sandėly. Kadangi maisto parduotuvės nebuvo uždarytos, nusprendėme pabandyti atgaivinti savo šokolado idėją, tik jau dabar nebe biržiečiams, bet kituose miestuose esančioms mažoms, specializuotoms kavos, arbatos, šokolado parduotuvėlėms. Mano partnerė ėmėsi telefono skambučių, o aš – gamybos. Taigi, dabar jau galime sakyti, kad COVID‘as šokolado verslą išstūmė į kitą lygį. Nuo vienos Biržų arbatinės, kurioje tuo metu buvo 3 mūsų produktai, iki 40 pardavimo vietų ir apie 50 skirtingų šokoladinių gaminių šiandien“, – pasakoja pašnekovas.
Ieškodami išskirtinumų, pasiryžo investicijoms
Pasibaigus pandemijai, verslininkas nusprendė nupirkti kitas patalpas, skirtas šokolado gamybai, taip pat po truputį atkūrė kavinės veiklą. „Vasarą dažniausiai dirbame 12–14 darbuotojų komanda, žiemą – 6–8. Na, o prie šokolado kol kas darbuojamės dviese“, – pasakoja verslininkas.
Paklaustas apie pagrindinį iššūkį, S. Jurčys įvardija konkurenciją.
„Kadangi daugelis šokolado gamintojų Lietuvoje dirba su pramoniniu šokoladu, sunku būti išskirtiniu. Nelengva sugalvoti produktą, kuris būtų paklausus. Mes pasirinkome individualizuotas pakuotes, daug mūsų klientų užsako šokolado su individualizuota spauda. Taip pat stengiamės išsiskirti skoniais. Gaminame šokoladinius saldainius su Biržų krašte surinktu medumi. Kadangi esame alaus krašte, gaminame ir alumi pagardintus saldainius, kurie, beje, perkamiausi visuose miestuose, kuriuose prekiaujame. Pagal užsakymą gaminame šokolado plyteles su grybo ekstraktais, kartą vienas klientas pasiūlė šokoladinius saldainius su morkomis, įgyvendinome. Tad visada esame atviri visokioms idėjoms“, – pasakoja verslininkas.
Tiesa, ilgainiui S. Jurčys sako jaučiantis vis didesnį spaudimą ieškoti dar daugiau unikalumo, tai paskatino gimti naujoms idėjoms.
„Mus visada lygina su „Rūta“, nors esame visiškai skirtingo kalibro įmonės. Reikėjo ieškoti sprendimo, ką atsakyti klientams. Jau senokai brendo mintis ir noras šokoladą gamintis patiems. Tai yra ne iš pramoninio šokolado lieti plyteles, o gaminti savo iš kakavos pupelių. Kaip sakoma, „nuo pupelės iki plytelės“. Deja, po COVID-19 reikėjo atidavinėti skolas valstybei, investavome į naują pastatą, tad nelabai liko pinigų šiam brangiam malonumui – trinti savo pupeles. Bet pagaliau reikalas subrendo, keli metai iš eilės įmonei buvo pelningi, tad nusprendėme, kad jau laikas. Kaip sakoma, paskolos reikia, ne kai trūksta pinigų, o kai žinai, kad tikrai galėsi ją atiduoti. Nusprendėme neaukoti viso savo pelno įrangai įsigyti, o dalį pasiskolinti“, – dalijasi verslininkas, pasinaudojęs sutelktinio finansavimo platformos „Finbee Verslui“ teikiama verslo paskola su Europos investicijų fondo garantija.
Artimiausiuose planuose – plėtra
S. Jurčys, kol laukia jau atvykstančios naujos įrangos šokoladui gaminti, jau kontaktuoja su kakavos pupelių tiekėjais. „Beje, užmezgėme kontaktą ir su vienu augintoju iš Dominikos Respublikos, tad dar šiais metais tikimės, kad galėsime save vadinti jau ne šokolado perdirbėjais, bet šokolado gamintojais. Kas reiškia, kad mūsų klientai turės galimybę ragauti visai kitokio šokolado. Kitokio ne tik skoniu, bet ir su istorija, pasakojimu“, – verslo vizija dalijasi pašnekovas.
Tarp artimiausių planų S. Jurčys įvardija kakavos pupelių tiekėjų rato plėtrą. „Tuo pačiu norisi, kad ir šokolado ragautojų atsirastų vis daugiau. Kol kas šokolado neeksportuojame į užsienį, bet sulig nauju startu pradėsime imtis ir tam reikiamų veiksmų. Tikimės, kad šiemet pavyks sudalyvauti ir kokioje nors maisto parodoje“, – sako S. Jurčys.
Kviečiame pasinaudoti ES remiamu finansavimu savo verslo reikmėms. Plačiau apie tai skaitykite čia. Pasitikrinkite savo verslo finansavimo galimybes – tai nieko nekainuoja.